fredag

Familjens semesterplaner! Kreta ? Ändrat Turkiet !

Uppdaterad 1 Juli 2009
Två vuxna, en artonåring, en tjuogofemåring och Filippa (10 mån i juni) har ändrat sina planer för semestern på Kreta i mitten på Juni. Euro kostar ju skjortan nu. Istället ändrar vi till Turkiet. Någon som varit där? Vi funderar på Side? Rätt eller fel? Skall vara så barnvänligt som möjligt med långgrund strand och ett bra hotell i närheten. Det skulle vara roligt få lite tips av de som har erfarenheter av Turkiet och vilka platser som var bäst för er.

Det blev Turkiet i 2 veckor slutet av Juni och Alanya, kanonbra, varmt och skönt, rent och fint och mycket vackert med alla berg omkring.

Alla tips mottages tacksamt och alla kommer får svar på sin kommentar, så fort jag hinner svara..

Att åka på språkresa till SPANIEN? Studera med Studiemedel.


1 kommentar:

Helena sa...

Jag byter aldrig Grekland mot Turkiet. Jag älskar Grekland och grekerna, men turkarna kan jag inte med. Euron är dyr men sedan turkarna strök alla sina nollor på sedlarna så har de också höjt allt i landet. Det är lika dyrt som här att ta en öl och det är ju inte så kul. Nej jag hade rekomenderat Parga i Grekland, en liten by på fastlandet som är gästvänlig och det känns som man bor hemma hos dem i de små familjeägda hotellen.
Ha det gott.